22 Temmuz 2012 Pazar

Gaziosmapaşa Belediyesi Davulcu Seçmeleri

"Sayın Oruç Tutarlı, Ramazan'da resmi olarak davulcu olma şansını elde ettiniz. Diğer adaylarla birlikte 11.07.2012 tarihinde belediyemize gelerek hünerlerinizi gösterebilirsiniz. Gaziosmanpaşa Belediyesi."

İşte bu mesajla birden dünyanın en mutlu insanı olmuştu Oruç. Aylardır işsiz ve beş parasız gezmekte, düğün müğün olursa oradan üç beş kuruş kazanmaktaydı. Pek de düğün olmuyordu doğrusu. Artık herkes davul zurna sesini Ümit Besen terk 'KORG' marka orglara yüklemiş, bir tuşla DUMDU DU DUMDU DU çalmaktaydı. Hemen kalktı, halihazırda ezberinde olan manilerle birlikte davulunu aldı ve belediyeye doğru yola koyuldu. 

Belediyeye vardığında ondan daha önce gelen yaklaşık 50 davulcuyu girişte camdan yapılmış kabinli ve dönen plaza kapısının önünde sırada buldu. Davulcular davullarıyla birlikte kapıdan içeri girmeye uğraşıyorlardı. Oruç da sıraya girdi. 3 saatlik bir bekleme sonunda içeriye girebilmişlerdi. Görevli olduğu gözlerinden belli olan belediye kadını, bütün davulculara tek sıra olmaları gerektiğini söyledi. Davulcular tek sıra oldular. "ÇALIN LAAN!" diye bağırdı. Ne olduğunu anlamayan davulcular DUM DAAM DADUUF BAM BAAM GÜÜÜM" diye davullara vurmaya başladı. "Tamam la durun!" diye bağırdı kadın. "HİHİHİH" diye de güldü. "Şaka yaptım lan şaka" dedi. Bu sırada sıranın sonundan bir ağlama sesi geldi. Kadın hemen o noktaya yöneldi. Oruç'un yanındaki davulcu hüngür hüngür ağlıyordu. Kadın ne olduğunu sordu. Davulcu "Oruç başıma vurduuaaaaa :'(" diye ağlama eylemine devam etti. Kadın "Oruç kim?!" diye sordu tüm siniriyle. "Benim!" dedi Oruç. Bir adım öne çıkarak. Sonra davulculardan biri çıkıp "Hayır, benim!" dedi. Sonra biri daha "Benim!" Başka biri daha "Hayır, benim!", "Benim!", "Benim lan benim!"...

Kadın çok sinirlendi."Oruç kimse çıksın!" diye bağırdı. Oruç 2 adım öne, bir adım geriye çıktı. Belediye kadını, ağlayan davulcuyu da Oruç'un yanına çekti. "Birinizin gitmesi gerek. Şimdi ikiniz kapışacaksınız!" Sen başla Ağlak Surat!" dedi. Hüngür Davulcu, davulunu boynuna asıp başladı davul çalıp, mani okumaya:


"İş var diye geldim buraya
 Kapıda girdim sıraya
 Of çok acıdı oğlum
 Oruç vurdu başımaa :'("

Oruç hiç durmadan karşılık verdi:

"6 aydır işsizim
 Yemek yiyemem, dişsizim
 Ben sana niye vuriyim oğlum;
 Doğuştan kişiliksizim."


Hüngür Davulcu:

"Hiç yalan atma vurdun tokmakla,
 Sesim çıkmasa ölürdüm valla
 Yine sen, sen olurdun ammaa
 Bilemezdin baban kimdi şerefsiz!"

Belediye Kadını birden araya girip "Tamam tamam kesiin! Söylemem gereken bir şey var. Aslında hepiniz seçildiniz. Ama hanginizin Davul Team'in başına geçmesine karar vermemiz gerekiyordu. Bu yüzden sizi çağırdım. Geçen sene davulcular tek başına sokakları geziyordu. Ancak neredeyse tüm davulcularımız kaçırıldı. Bu yüzden davulcuların takım halinde gezmelerine karar verdik. Başınızda da biri olması gerekiyor. Ağlayan davulcu olmaz. Bu yüzden hiiiç uğraşamam; Davul Team'in başına Oruç geçiyor. ARTIK O'NUN ADI, ONUN KODADI: ORUÇ REYİİİİZ!"

Gaza gelen diğer tüm davulcular: "AAAUU AUUUU AUUUU" nidalarıyla Oruç Reyiz'e tam destek verdiler. Artık Oruç, götünü kurtarmış ve kariyerinde ani ve keskin bir zıplama yaparak önemli bir mevkiinin de sahibi olmuştur. Yazdığı bir mani ise hayatını şöyle özetler:


"İyi ki o tokmağı vurmuşum
 Yoksa ben nolurmuşum?
 Davul Team'de liderim
 Doğalgazı da yaptırıp, kombiyle yoğuşmuşum."

Hiç yorum yok: